O så var julen över för denna gång....

Vad fort det går.
Man längtar, pysslar, grunnar över paket, handlat, bakar o lagar mat o så är allt bara över.
Ja, julen är till stor del ytlig men jag älskar det.
Mycket tack vare mamma o pappa.
Det är deras fel alltihop. =)
Vi har alltid fått den underbaraste jul man kan få. Släkt-race, den spända förväntan, tomte, paket i mängder, mys, god mat...
Det var alltid en sådan varm o julig stämning hos mamma o pappa.
Det vill man ge sina egna prinsessor nu. JA, jag älskar att skämma bort dom! Jag erkänner.... Förlåt då!
Även om det aldrig blir detsamma så är det våran jul och den är mysig trots att någon saknas oss.

Tack pappa, mormor, Emma o Henke, Erikssons, Anette o Göran med barn o familjer för att ni gör våran jul så speciell!

07.15 -Mamma är det jul nu???? 2 förväntansfulla tjejer hittar paketen som tomten lämnat under granen!
09.00  Skinksmörgås tillsammans med Erikssons hos lilla mormor.
11.00  Prommenad till kyrkogården för att tända ljus.
13.30  Jullunch. Paltkoma! Leah klagar på magont (spänd på julklapparna)
14-30  Diskar. (alla andra försvinner) Pappa o Stefan slocknar i vanlig ordning.
15.00  Slötittar på Kalle Anka. Tjejerna väntar mer på tomten,
16.15  Dunk dunk på fönstret. Emma o mormor blir livrädda! Leah bjuder in tomten.
          En heltokig tomte dansar, spexar o skojar mellan utdelning av några paket.
17.00  Henke anländer.
18.15  Paketen är öppnade, Leksaker provleks o alla tackar för fina julklappar. O vi menar det faktiskt....
19.00  Kaffe o Emmas goda pepparkaks-cheesecake. Proppmätta....
20.15  Gröt o skinksmörgås. Får inte ner en bit till nu...
21.00  Pappa ger upp. Han skyller på förkylningen (Ni vet, "jag har feeeeber....)
21.15  Tjejerna slocknar och kinect plockas fram. Nu jävlar....
23.45  Emma o jag ger upp. Henke o Stefan strax efter!

Juldagen spenderades i vanlig ordning hos Annette o Göran på jullunch. Härligt att träffa gänget där o maten var som vanligt i toppklass. Efter mat o fika fortsatte färden tillbaka till Åtvid för att fylla på med ännu mer god mat. Nu hos familjen Eriksson. Lite plcokmat o ost o kex, fika o godis.  Lika mysigt varje gång.
Tack för en trevlig juldag!


Nellie-mys med morfar


Kocken...


Emma säger själv att hon healar köttbullarna men jag är säker på
att hon försöker värma sig. Jag öppnade fönstret när det var 23 grader
i köket.... Behöver jag säga mer???


Är det inte enligt tradition att Pappa skär upp skinkan.???


Så här glada blev dom när dom kom ut i köket och insåg att disken redan
var avklarad....



Provar nya pusslet. Emma klarade 20 bitar. Bra sys!


Den efterlängtade tomten....


Leah hälsar välkommen...


Mormor ÄLSKAR tomtar =)


Julklapps-utdelning


-Finns det några snälla barn???  JAAAAAA


Tack Tomten....


Tokiga Tomten...


Kidnappningsförsök!


Lycklig!


Nellie kurar ihop sig o målar i nya målarboken!


Nästa....


Pappa o Stefan


Så glad blir man när man får det man önskat sig i julklapp från morfar....


Snyggaste mössan...


Undrar vad som är så roligt???


Ganska lätt att gissa vad det är i paketet tror jag =)


Ser inte Henke lite avis ut? Undrar om det beror på att Ken har Barbie mot sin axel
i bilen eller om det är för att Emma myser med Nellan =)


Ja vad säger man???


Trött efter att ha fått stryk av sin syster i storslalom =)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vilken mysig jul. Det Leah drabbades av kan ha varit ett tilsstånd som heter paketsjukan=) Om du tycker att du har för lite att göra så har jag utmanat dig i min blogg =) http://kampan.blogg.se/2011/december/utmanad.html

2011-12-30 @ 20:59:25
URL: http://kampan.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack för en underbart mysig jul bäste sys

2012-01-03 @ 21:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0