Jag har ingen nyfödd längre, jag har en bebis!

Jag har ångest... Det har gått upp för mig att Nellie inte räknas som nyfödd längre. Hon är en bebis...
En bebis som skrattar, bluddrar o rullar runt....

Kom på det här en kväll. Vi satt vid bordet å åt kvällsmat, Nellan låg i bluddrade i sitt babygym.
Då säger Leah: -Nellie ligger under bordet. O visst gjorde hon det. Lilla sessan hade rullat iväg ett par meter, in under bordet o låg där nöjd o glad.
Stefan lade tillbaka henne o samma sak upprepades... Vänt sig har hon gjort ett bra tag men nu ligger hon ju inte kvar där man lägger henne längre!

I tisdags frågade BVC om vi börjat med smakportioner. Neeeeeej jag vill inte. Redan? Hon föddes ju nyss, hon ska ammas inte äta mat. Ska försöka dra ut på det där ett tag till....

Nu sitter hon dessutom i tripp-trappen o tittar när pappa städar ugnen... Sitter i stol!

Ångesten är total.....


2009-07-03 Nellie några timmar gammal...


2009-11-07 Nellan 4 månader o 4 dagar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0