Det hugger i hjärtat...

Denna  trotsålder!

Läste en artikel om att sluta skrika på sina barn. Tror egentligen inte att jag skriker så mycket på Leah men jag kan bli så irriterad och jag kan vara minst lika envis jag, Hur som helst har jag gett mig tusan på att försöka vara mer.... ähhh.... lugn kanske man kan säga. Jag vet ju att hon snart är 3 år och gör allt för att testa mig =)

Igår var en sådan där dag då Leahs energi o "mamma-testing" gick mig på nerverna!
Sedan jag hämtade henne hos dagmamman har vi inte varit annat än oense.
Eller snarare sagt.... Hon har busat och jag varit oense och svalt för att inte bli arg.
Vissa dagar är verkligen bara för mycket. Att man sedan har vissa rubbningar med hormonera pg.a. knottet i magen  gör ju knappast saken bättre! =)

Igår kväll högg det i hjärtat. I normala fall är jag ganska "kall" när det gäller Leahs utbrott. Eller konsekvent kanske man ska säga... Arbetsskada kanske! Jag vet ju varför jag säger nej eller varför jag ber henne göra en viss sak. Det är ju inte för att jävlas precis... Även om jag gissar att hon tycker det =)
Men igår bad jag henne komma och borsta sina tänder flera gånger. Till svar fick jag ett hånflin och en dam som lade benen på ryggen och där stor jag redo med tandborsten. Efter 3 uppmaningar att komma kom hotet. Jag vet... Illa! Men men... "Kom nu Leah. Sista chansen nu sedan lägger vi oss utan saga ikväll"
Kom hon??? haha näe.... Inte ens hot fungerade!
Efter några varm runt runt var damen infångad och tänderna borstade och vi låg nedkrupna i Leahs säng.
Då brakade helvetet lös....

En hysterisk Leah vrålade att pappa minsann sagt att hon skulle få lyssna på saga och att hon skulle lyssna på mamma nästa gång.
Jag stod på mig. Men det sved verkligen i hjärtat att höra henne. Hon kämpade för allt hon var värd.... Sagan skulle läsas! Usch vad jobbigt det var!
Efter en kvart tog tårarna slut. Sedan kom dom där små armarna.... "krama mig mamma"  "håll mig i handen när jag sover" "sov gott, älskar dig"
JAAAAAAA!
Vilken skön känsla att man är förlåten!


Kommentarer
Postat av: Elin

oh det måste ha varit en underbar känsla när leah hade kommit och sträckt upp armarna! men inte lika roligt när de inte lyder, men det är då man verkligen kans e de ljusa och de myssiga stunderna! kram på er!

2009-01-31 @ 19:14:20
URL: http://cooolaelin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jaha du Johanna,det kanske är dax med den "STORA TANDBORSTEN" du vet!!!! kram Ritva och inte minst Uffe

2009-02-01 @ 15:06:25
Postat av: danne

hehe...hur ska detta gå på Tisdag...

2009-02-01 @ 16:28:36
URL: http://danne80.blogg.se/
Postat av: Sys

Trotsålder, det har jag inte märkt... Vad jag vet så skulle jag ligga på hennes arm och läsa saga medans hon klappade och pussade mig på kinden... charmtroll är vad hon är! Nä, jag förstår att det är tufft ibland, väta bara tills ni har en till! Kram påre sys

2009-02-02 @ 15:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0