Åtvid vs. Grebo

Hörrni... Nu måste ni hjälpa mig!


Jocke har fått luft i sina lungor (Var nu den luften kom ifrån....) och gnatat lite om att jag och en kompis till honom Mr Grebo, Rickard dividerat om vilken håla som är bäst egentligen. Grebo eller Åtvid.
Hur nu lilla J Öhrman ens kan öppna munnen i den frågan...
Han som kommer från urskogen, Vadstena!
Ledsen jocke, Du har inget att komma med baby ;)

Svaret är ju ganska givet egentligen eller hur??? Men kan ni hjälpa mig med lite bra anledningar till just varför????
Satt och funderade här och kom inte på en enda anledning
till varför Grebo skulle vara bättre =)

På Wikipedia kan man under Grebo läsa "Grebo, tätort i Åtvidabergs kommun. Dess läge just på gränsen till Linköpings kommun har gjort att den med tiden utvecklats till en stor pendlarort ("sovstad") till Linköping. "
Haha, "sovstad" var det =)
Där du Rickard! Där fick ni!
www.grebo/.nu  nu kan man läsa "I Grebo finns lite av varje, bl a affär, skola, dagis, förskola, kyrka, ålderdomshem, bra bussförbindelser, pizzeria och den avgörande faktorn - en badplats"
Nämen??? En badplats??? ojoj... den blir inte lätt att slå....

Redan där förlorade Grebo vs.-kampen =)

Jag fattar att ni nu väntar på att få läsa fördelarna med
Åtvid men jag tror inte det behövs va???
Räcker väl med att "nämna" Åff, Simhall, Sporthall, Bowling, Gruvan (huuuu), restauranger, Slottet, Frisörer, Bandyplan och till o med BADPLATS... o så jag då (Ingen dum kommentar nu Jocke). Inte alla som har J Svensson 

Kommentarer
Postat av: Jocke

Haha! Hur kan du över huvud taget nämna Grebo o Åtvidaberg o Vadstena i samma mening! Det enda som fattas i Vadstena nu är jag! Haha! Så har vi en riksbekant psykavdelning! Vilket gör att i Vadstena låser vi in alla dårar vilket bevisligen inte sker i Åtvid o Grebo!!! =)

2008-01-28 @ 18:57:41
URL: http://jockepocke76.blogspot.com/
Postat av: jossi

Jocke, dom måste ju ha missat en... du är ju fortfarande ute och gör Motala osäkert =) Puss mannen

2008-01-28 @ 20:57:18
Postat av: Rikardo Grobo-bon

hmmm, JAJAJA Johanna!! Får väl erkänna att ni är BÄST då (även om de tar emot) hi hi=).
Ja erkänner att ja gillar Åtvid som fasen ju. De absolut bästa har du inte ens nämnt märkte jag - nämligen ÖSTERGÖTLANDS HÄRLIGASTE O FINASTE ( i min mening) GOLFBANA =)

antar att du VET att ja gillar "Bruket" o så =)

Men gillar även att "dumma mej o småretas" lite ju=)

Kom iaf på en fördel me Grebo!! Nämligen närmare till Lkpg o alla utbut där, haha...så de så;)

jaa ja har nog inte så mkt ont att säga om härliga Bruket som sagt. Men när man är lite ifrån de centrala delarna av Åtvid blir de ju att man hugger lite o så vet du väl. Alla från Åtvid hatade väl alla från Grebo, Björs, Yxet o Falerum när man började på Allè ju=) , så den intärna kampen kommer nog alltid att finnas där=)

Men du VET ju att mitt fotbollshjärta klappar för BRUUUKET (ÅFF) o mitt golfhjärta kommer nog ALLTID att finnas i Bysjö-kantens OTROLIGT VACKRA NATUR & GOLFBANA... inte ens i Grebo finns ju långa sjö.... men men, haha

Men som sagt, NÅGRA fördelar hade vi allt när vi växte upp... va nästan aldrig några snutar där, så vi kunde åka me moppen lite hur man ville. Sommartid drog vi ut på Ärlången o drog te Kärringberget o hoppade från 12,60 m rätt ner i sjön... DE DU, de kan ni inte i sockna!! Förresten får man väl inte ens köra me botor i Bysjön har jag för mig, de får vi allt i SKÖNA GRÄNA GREBO ;)

kommer inte på några mera kommentarer till fighter nu mera!! Men du ska veta att ja GILLAR Bruket men bara NÄSTAN lika mkt som underbara byggden Grebo, en pärla bland östgöttasocknar (som de sägs i reklamen)
Ha de gött o hälsa slaggboot *garvar*
hi hi

2008-01-29 @ 17:36:38
Postat av: Danne

Jocke: Joho då vi låser in alla dårar här oxå, stället kallas Kommunhuset....:-)

2008-01-30 @ 07:31:45
URL: http://danne80.blogg.se
Postat av: jossi

haha ni är allt skojiga pojkar små =)

Rickard, det kommer alltid vara kul att tjafs om vad som är bäst, Åtvid eller "utsocknes" Skönt att du tycker detsamma. För det lät väl inte bli sista gången hoppas jag.

Danne, Dagens kommentar =)

2008-01-30 @ 08:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0