Tantvarnings test...

Läste en kul grej i boken "Damrummet"... om hur man vet att det är tantvarning...


Tantvarning är när du...
- Tar med kaffekorg på prommenaden....
Nix, duger gott med en flaska vatten!

- Har reflex på ett snöre fastsatt med säkerhetsnål i fickan....
Hrm, räknas vagnen???

- Putsar dörrhandtaget ut mot trappuppgången... T
Äh, kan väl inte komma ihåg allt heller...

- Vill trolla bort midjan istället för att framhäva bysten när du klär dig...
Haha, lycka till!

- Tycker att en skön kväll är detsamma som en tyst hemmakväll.. 
ja, vaddå? Först ska man ju få Stefan tyst =)

- Inte blir full om du blir bjuden på en fest med gratis vin...
Ojo, gratis är gott =)

- Går på bio när det är den billiga kvällen mitt i veckan... 
Bio??? Vad är det??? 

- Kallar din man för pappa även när inte barnen är med...
Visst, kärt barn har många namn men där går gränsen!

- Passar på att gå till tvättstugan istället för krogen när du får en extra ledig dag...
 Hrm, krogen i åtvid? *asg*

- Blir nervös om någon står för nära i bankomatkön??
Haha, försök å hitta några pengar på mitt kort!

- Har skrivit upp alla födelsedagar och namnsdagar i almanackan...
jo, men glömmer ju bort dom iallafall....

- Ser en prommenad som ett träningspass... 
Nja, men jag rör mig ju iallafall... eller benen iallafall...

- Äter mat för att den är nyttig... 
hrm... njaaaa

- Kan ha godis hemma i flera dagar utan att äta upp det!...
Haha, yeah right!!!!

- Gärna går ett kvarter extra för att du sett ett mumsigt extrapris i en affär...
Hallå! Vi bor i Åtvid! Extra kvarter?

- Har godis i en skål på bordet ifall att ett barn skulle komma på besök...
Det barnet lär bli utan!

- Drar för persiennerna för att inte möblerna ska bli blekta av solen...  
Vaddå?? Finns det dom som gör så??

- Går på vernissage för att titta på konsten och inte för att själv synas... 
Nä, här är det jag som är stjärnan *asg*

- Alltid diskar med handskar...  
Lägg av! Herregud, tror ni jag är pipplig eller???


Ser man det så kan jag glatt konstatera att jag inte ens ligger i riskzonen!
Tack gode Gud!

Ha en bra dag hörrni!
Puss i ljumsken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0