Jag är så nöjd...

Jag är helt säker, mina tjejer går på världens bästa förskola.
Klockarängens Förskola.

Steget från att säga upp platsen hos underbara dagmamman Agneta var inte lätt men det blev så bra.

Min jobbångest är som bortblåst. Mycket tack vare att tjejerna trivs så bra på sin förskola.
Dom skuttar in, sätter upp sin jag-är-här-docka på tavlan. Det är knappt jag får ett Hejdå. Inget gnäll. Inget gnöl.
Men så kommer det ju en strålande glad fröken och tar emot dom i hallen också. Har inte tänkt så mycket på den där hall-kontakten tidigare trots att jag själv jobbar på förskola men vad viktig den är. Man känner sig så välkommen och att just mina barn är viktiga =)
Underbar personal som alltid tar sig tid och är väldigt engagerade.
Vad mer kan man önska sig?

Lilla Nellan är blommat ut. Hon är nu glad och sprallig efter att som liten varit ganska "tråkig". Har hon inte velat skoja, mysa o skratta så har hon inte gjort det heller. Det har bara inte gått att lura henne till skratt. Jon har haft en ganska bestämd personlighet men nu är hon nog tidernas gladaste unge =)

Leah som tillhör den stora gruppen med Humlor får göra så mycket skoj (ja det får Nellan också givetvis)
Skogsutflykter med matsäck, fadderbarn, snickeri, lässtund med fika/picnic tillsammans med en lästant som kommer till förskolan, pyssel och lek.
Idag var det Leahs tur att få baka. Sockerkaka. En stor till Förskolan och en liten att ta med hem.
Kakan stod fortfarande i ugnen när jag hämtade Leah så den fick vara kvar och svalna. Men då kom fröken ingrid hem med den när hon slutade för dagen. Hur gulligt är inte det???

Japp, jag är säker. Mina tjejer går på världens bästa förskola!


Kommentarer
Postat av: Emma

Måste ju kännas underbart...

2010-11-18 @ 17:04:07
Postat av: elin

ohh vad kul att höra! det måste ju vara helt underbart som kussin emma säger! =)

2010-11-20 @ 10:08:07
Postat av: pappa

Förstår dig Johanna, man mår bra när barnen gör det o det behöver man inte tvivla på som du skriver. Kram

2010-11-23 @ 06:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0