Uppdrag: Överlev dagen

Dagens uppdrag 1: Behålla humöret på parkeringen.
Beräknad tid:10min
Resultat: Var inne en snabbis och handla med Nellan. Kommer ut. Då har en grå liten biljävel parkerat bredvid, på förarsidan. Tätt intill. 2 dm. Den (eller ja, föraren i bilen) har då bara svängt in, inte rätat upp den eller kollat hur nära den står. Hur är det meningen att man ska komma in i sin bil då? Skrev en rar lapp och satte på bilen där jag bad dom parkera så att jag åtminstonde kommer in i bilen. Nu fick jag klättra över Nellan in. Smidig som man är...
Resultat: 8 min handling, 5 minuter svordomar, 30 sekunder problemlösning, 15 sekunder lappskrivning, 30 sekunder obeservation så ingen såg mig, 10 sekunder klättning, 3 min bil hem.
Slutsats: Skaffa parkeringsvakter!!!


Dagens uppdrag 2: Långprommenad och hämta Leah hos dagmamman.
Beräknad tid: ca. 1 timma
Resultat: Punka på Brio vagnen, Nellan fick halv hjärnskakning av dessa värdelöst plogade/skrapade vägarna, Leah kraschade och slog munnen i isen. Besök på klockarängens förskola och försöka tvätta munnen och stoppa blödningen, gick sådär. Skyndade hem. Upp till Vc och kolla tänderna eftersom Folktandvården behagade ha stängt på eftermiddagen. Ingen fara med tänderna, bara en rejäl fläskläpp. Hemma 2,15 senare.
Slutsats: Varför försöker jag ens???

Summering: Helt ok dag =)


Fin liten fläskläpp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0