Tack för Sälen-resan pappa....

Lovar att betala den där "extra" hundringen för nästa års Sälen-resa ganska omgående =)

Har kommit hem nu från Sälen.
Alla ben i behåll, väderbitna kinder, ett smärtande bäcken men helt klart nöjda med resan och sällskapet!

Söndagen spenderades i bilen.
Efter 8 timmar, 45 mil i bil, skidhyrning och diverse pauser anlände vi till Högfjällets lägenheter.
 Faster Annette liftade med upp så hon och Göran käkade porterstek med oss när vi väl kommit fram. Super god mat pappsen!
Lade oss skapligt för att vara utvilade inför måndagen....

Måndag. 3 minus. Mulet men ganska skönt ändå. Hundfjället blev lotten för vårat besök.
På med all utrustning, packa väskor och matsäck.
Leahs debut på skidor var ingen hit (från hennes sida)
Är man 3 år kan man allting direkt....  "jag vill åka själv...  Håll inte i mig... jag vill åka i stoooora backen"
Efter gnöl o gnat och lite tålamod från pappa och morfar gick det bättre och eftermiddagen gick kanon. Leah accepterade selen och morfar och Leah besökte trollen i skogen =)
Jag o Annette skötte marktjänsten och lilla Annette måste haft träningsvärk efter allt springande efter Leah =)
Kvällen spenderades i Annette o Görans stuga tillsammans med kusin Daniel o hans familj. God mat. Tack för det

                               

Tisdag.10 minus, snö o mulet. Vad har vi nu gjort för fel???
Jaja, har bangas det inte. På med allt,  mot Hundfjället.
Idag gillade Leah skidåkningen ännu mer. Stefan valde att skippa skidorna och höll mig sällskap i barnbacken med Leah. Morfar tog med damen på ännu fler åkturer i trollskogen. Dom hysteriska utbrotten från damen när det inte gick som hon ville trappades av och nu ville hon bara åka mer... =)
Leah hann även med att "åka häst" och tvinga med moster Emma på lite hundspann.
Kvällen smakade ännu en gång kanon. Tack Emma o Henke för den goda Sjömansbiffen.

                        

Onsdag. 6 minus, mulet. Jaja....
Lindvallen blev anhalten. Jag min dumme sate trodde jag skulle klara av några åk i backen. Följde glatt med pappa och kastade mig ut i en röd pist. Dumhuvud. Kom väl 20 meter innan jag insåg att mina ljumskar inte alls tänkte acceptera några snygga svängar och utan glasögon var det hopplöst att försöka se en meter framför sig. Att inte se vallarna o samtidigt vara rädd för att ramla o skada pyret fick mig att inse att det var barnbacken som gällde...
Sagt och gjort... Knölade på Leah skidorna och skuttade smidigt på knappliften (jaja... hyfsat smidigt iallafall) och inledde ett barnbacke-maraton =)
Solen kom fram o himlen visade sig efter lunch. Precis som det ska vara.
En tuffare Leah kastade sig glatt nedför backen med sin stela mamma efter sig.
Hur vågar dom små rackarna?
Kvällen spenderades på allas vår favorit rastustang (som Leah säger) Lammet och Grisen. 4 tallrikar senare och med sprängfyllda magar tackade vi snällt pappa och begav oss mot stugan. Hur kan någon laga så god mat???  =)

Lilla mamma saknades oerhört mycket men jag hoppas att hon satt på sitt lilla moln och log åt våra bravader!

                                  

Torsdag. Städning och hemfärd. hade gärna stannat några fler dagar men det tar vi nästa år....
Stackars Henke och Emma kommer vara helt slut efter allt Leah bus =)
Tack baby, Leah, papps, Emmet o Henken för några kanondagar!





Kommentarer
Postat av: Sandra

Såg härligt ut det där! Speciellt Leah och pållen, har väl alltid sagt att det ska bli ryttare av henne ;)

2009-03-13 @ 08:55:47
Postat av: danne

SOL, STRAND, PARAPLYDRINKAR är bättre än fjällen. MEN det såg rätt okej ut det där oxå om jag ska va ärlig!

2009-03-13 @ 10:11:21
URL: http://danne80.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sandra: Leah kommer INTE bli en ryttare. Hon ska ju spela schack. Bra mycket billigare o nyttigare för skallen =)



Danne: Man kan väl kombinera???? Du är allt bra sugen på å följa med till fjälls =)

2009-03-13 @ 17:18:14
Postat av: Elin

ser ut som om ni har haft det kanon! bra! ses på söndag kram

2009-03-13 @ 17:21:54
URL: http://cooolaelin.blogg.se/
Postat av: Benny

Men det här är ju inte acceptabelt! Varför åker ni på en sådan resa utan att fråga era kära Luffare? Känns oehört märkligt måste jag säga. Snart ska jag och Gammelluffaren sätta oss ner och planera årets sommarsemester! Det är verkligen på tiden.



Er resa såg fantastiskt fin ut! Jag med vill!

2009-03-13 @ 19:58:27
Postat av: Emma

Visst var det nice systern... Det kanske voer en idé att ha med oss luffarna nästa år, he he!!!

2009-03-14 @ 13:23:24
Postat av: Mackan

Håller med föregående personer att det såg fantastiskt ut. På tors är det min tur att slänga mig utför Sälens pister o då räknar jag med fint-fint väder..jag är trött på att se ut som en kritvit ekonom..:) Ha det gott, Svensson!

2009-03-15 @ 17:43:31
Postat av: Janniqe

jag håller med Sandra. lämna Leah till henne och mig en vecka eller två de nästkommande 15 sommrarna så ska vi nog ge henne ett intresse värdigt namnet. :D

2009-03-17 @ 12:31:32
URL: http://janniqe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0