Vår-feelings....

Vad gör man när herrn i huset är borta hela lördagen, solen skiner och termometern visar runt 16 grader???
Jo man släpar ut pappa från bar-byggandet och Emma från boken i sängen och tvingar med dom till Trädägårdsföreningen =)
2 timmar Leah lek i solgasset... Eller hade möjligtvis Emma o pappa roligast????

Blir så himla förvånad över hur en del barn beter sig. Eller snarare sagt hur deras föräldrar låter dom bete sig.
10-åriga grabbar, barfota (redan???) som får springa uppför i rutschkanan och bråka med varandra så att inga andra barn har en möjlighet att åka.... Hur en del låter sina barn tränga sig före barn som fint står och väntar på sin tur (Ja,, Leah tillhör dom som faktiskt accepterar att vänta på sin tur).... Hur en pappa lät sin snorunge till dotter dra i Leahs jacka så hon drogs baklänges i trappan. Hur kan man bara stå o glo på ungjäveln utan att säga till. Det kan ju inte vara min uppgift att ta bort hennes händer så att Leah inte föll baklänges??? SUCK!
När jag ser hur dom beter sig är jag glad att vi kämpar på med hur man ska förhålla sig till varandra!

Efter lek-stunden vankades det mat. Leahs kommentar blev då "Mamma, jag vill äta pommes och hambubba så att jag slipper äta köttbullar" Hrmf.... vart lär dom sig allt???
Några vändor in o ut på Ikea, K-rauta, Blomstertorget och Chili hann vi också med.... och allt avslutades med en mjukglass. Kan det bli bättre än så???
Ja det skulle varit om Stefan var med då ;)













Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: danne

Mys mys

2009-04-06 @ 17:14:16
URL: http://danne80.blogg.se/
Postat av: Anonym

Glass??? Missade jag det?

2009-04-06 @ 21:25:14
Postat av: Emma

Glass??? Missade jag det?

2009-04-06 @ 21:25:50
Postat av: Jossi

Emma: Japp, envisas man med att stanna i Linkan missar man glassen på Stallkiosken. Men lovar, vi tänkte på dig iallafall =)

2009-04-07 @ 09:26:40
Postat av: Elin

guuud va sött! jag tar gärna hans om min lilla huligan! ses kram

2009-04-08 @ 14:15:04
URL: http://cooolaelin.blogg.se/
Postat av: Benny

Kan man säga annat än att familjen Svensson måste vara den bästa. I hård konkurrens av familjen Powalko! Vi måste få till den där grillen snart! Kram på er! Saknar er!

2009-04-10 @ 10:46:59
Postat av: Ida

HALLO!!! Jag har hittat er! Jag vet inte hur pass mycket min bror informerar dig, men vi tänkte komma ner nu i slutet av april, början av maj. Hur passar det er/dig? Saknar er massor! Kramar Fam trollenmyr

Ps: har du/ni facebook?

2009-04-10 @ 22:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0