Eko eko eko... jaja


image246

Är det bara jag som börjar bli ruskigt trött på allt eko????
Herregud....
Vart man är kommer, vad man än läser så ska det vara Eko. Sida efter sida med eko-tips...
Ekomat, Ekokläder, Ekobarn, Ekoanpassat hem... bla bla bla....

Visst Sverige krymper och Kebnekaise tappar höjd när isar och glaciärer smälter....
Jag är inte helt anti alltså, det fattar väl jag också att vi måste göra nå´t drastiskt för att rädda vår kära Moder Jord men vad fan... Går det inte lite till överdrift det här????

Läste te.x senaste "Föräldrar & Barn" i veckan. Dom hade verkligen lyckats... Flera sidor  "Grön Livsstil"
Massa lyckade tips på grönare uppvärmning, matlagning, råvaror, renovering, semester, trädgården, leksaker, kläder,  miljöbilar.....
Aftonladet hade ungefär det samma i veckan. Ekologisk matlagning, Viken tur att dom lade ner så mycket energi på det... För jag fattade verkligen inte innan att det "bara" var att byta ut dom "vanliga" råvarorna mot Ekologiska... Daaaaa!!!!

Å så all denna ekologiska mat.... Kanonbra, absolut... men det finns ingen möjlighet att jag skulle ha råd att köpa all vår mat Ekologisk. Den är ju knappast gratis....
Mycket smart drag... "Gör din del, köp ekologiskt.... och gå i konkurs på köpet"
Vaddå välja närproducerat?? Hur vet jag vad som är det??? Ica kör ju sitt race, sina varor... Ska jag åka ut till nå´n bonde och köpa eget???

Hur kommer det sig att vi det senaste åren äntligen fick upp ögonen???
Är det verkligen ingen som fattat innan?? Jo visst, det finns massor som har men vaddå???
Kom man verkligen på nu och nu jävla ska det bli ändring???
Jag har inte varit ett dugg bättre än nå´n annan... Det är inte det jag menar men all denna hysteri????

Hur som helst börjar jag bli så äckligt trött på det här.
Är rätt säker på att dom flesta har förstått hur viktigt det är att göra det vi kan.
Snälla, vill läsa nå´t annat i kommande tidningsnummer... Om det så bara är ett kvalitetstest på strumpor!

Kommentarer
Postat av: Nykte

Visst att folk har förstått att det är viktigt att göra vad man kan, men frågan är om folk gör det. Till exempel struntar i att ta bilen, stänger av elprylarna när man inte använder dem, släcker osv. Själv har jag allvarliga funderingar på att sluta äta kött. Åtminstone skära ner på konsumtionen. Där är en rejäl miljöbov.

2008-04-01 @ 19:20:25
URL: http://nykte.blogg.se
Postat av: Danne

sluta äta kött? och låta kor o älgar ta över vår planet och äta upp alla växter, det kan knappaste vara bra för luften!
Skämtosido..självklart ska miljöhotet tas på allvar! Mindre bil, mera kollektiv trafik är ju lysande exempel på vad istort sett alla kan bidra med!

2008-04-01 @ 19:27:05
URL: http://danne80.blogg.se
Postat av: jossi

ja men vad fan... ALLA har väl förstått det där... tror knappast att det hjälper att skriva sida efter sida men fler o fler saker man "SKA" göra för att rädda miljön/klimatet... blir ju bara trött o anti på skiten... Dra ner på eländet!
Jag åker bil och äter kött... Ge mig ett bättre och mer ekonomiskt alternativ så ska jag bättra mig!

2008-04-02 @ 11:56:51
Postat av: Jocke

Jag har hört att en stor miljöbov är när kossor står o fiser! Så därför är det bra o ta död på djuren så gaserna minimeras! Därför ska jag fortsätta äta kött! hehe!

2008-04-02 @ 19:13:10
Postat av: jossi

Jocke Pocke... du är go du =)
Måste vara mycket ren luft runt Motala alltså =)

2008-04-03 @ 10:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0