R.I.P

Min älskade lilla misse tisse...

25/9-07, kl. 08.22 kom det där samtalet jag bävat för.
Ett 013 nummer som jag inte kände igen och en hurtig tjej i andra luren som sa att hon hade tråkiga nyheter... att min Tigger somnat in =(

Allt började i söndags... Tigger var hängig o kräktes ett par gånger men inget man reagerade över. Katter kan ju också bli sjuka...
Igår när jag kom hem från jobbet hittade jag honom liggandes helt utslagen i köket. Han masade sig till vattenskålet, vilade huvudet mot kanten o drack. Kunde inte resa sig och gå... Orkade inte ens reagera på att Leah råkade trampa honom på svansen... han som i vanliga fall var livrädd fär Leah... nu brydde han sig inte ens...

Ringde Valla djurklinik och blev ombedd att komma in. Mamma, jag och Leah tog Tigger i Emelies bur (Emma hade vår...) mosade in vår bamse kisse i den o åkte.
Vetrinären konstaterade snabbt att dett var livshotande, skrev in honom och påbörjade operationen. Vi åkte hem o lämnade min minibebbe kvar,,,

Så imorse ringde dom... var bombsäker på att han hade klarat sig eftersom dom inte ringde under natten... men inte... Lilla pojken hade klarat operationen, hunnit klösa tjejerna som jobbade där när han piggnade till och fattade vart han var men så somnade han stilla in i sömnen strax efter... levern hade tagit för mycket stryk...

Åkte in till Valla idag och hämtade hem honom... Han låg där så stilla o kall i en kartong, inlindad i sin handduk... min kisse pisse... just nu håller Stefan och pappa på och begraver honom... =(

Usch vad jag saknar honom...
Lilla Tigger blev nästan 8 år... och en himla go personlighet hade han... Krafsade på dörren tills Stefan gick upp om han inte gjorde det direkt efter klockan inde på morgonen... pratade och sjöng hela dagarna... sov under mitt täcke... busade och käkade myggor... galen i sin skinka... snarkandes i mitt knä... *snyft*

Kommer ihåg när vi fick hem honom... den lilla nervösa ulltussen... o nu finns han inte mer...

R.I.P vår misse....

image114



image115

Kommentarer
Postat av: Emma

Lille vännen då... fy vad jag kommer sakna den lilla galningen! Ta hand om er! *kram kram*

2007-09-25 @ 20:25:16
Postat av: Sandra

Ursch vad tråkigt!! :-(

2007-09-25 @ 22:19:35
Postat av: Emelie

usch jag kan inte låta bli att gråta när jag läser det här, jag vet precis hur det känns, tänker på dig.

2007-09-26 @ 20:31:08
Postat av: M.Gunnarsson

Jag beklagar!!
// Mattias.G

2007-10-01 @ 20:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0