Lussekluttar o mjölat kök....

Har ni någon gång försökt bara med en 1½ åring??? Gör det vettja =)
Kan vara årets upplevelse =)

Har varit hemma med Leah i veckan när hon haft feber.
Tänkte att vi skulle passa på att "slänga ihop" lite lussebullar.

Gick väl så där kan man säga. Efter att ha haft Leah hängandes i byxbenen när degen skulle knådas ihop fick hon till slut sin lilla degklutt att baka o kladda med (Kladda kunde hon..)

Resultatet av hennes baknings försök var ett totalt kaos i köket med mjöl, omkring kastade degklumpar och till slut något som kan kallas saffranskluttar!
Men men... får se det positivt. Var ju en utmärkt pedadgog när jag lät henne hållas och det går ju faktiskt att städa efter... o det fick jag =)

Efter mycket pysslande hit o dit lyckades vi iallafall få ihop en rejäl hög med sneda o vinna katter o hjärtan. Smakade hyfsat till på köpet! Bra jobbar J!
=)

image149

image150

Kommentarer
Postat av: Danne

hehe..bagarn Sjöstrand är i farten ser jag! Kan tänka mig hur det såg ut där sen om hon är lik sin mamma med ordning o reda....

2007-11-30 @ 16:27:21
URL: http://danne80.blogg.se
Postat av: jossi

haha tack för den du Dickis =)

2007-11-30 @ 16:27:52
Postat av: M.G-sson

Det ser gott ut på korten!!! Hoppas det smakade bra!! :)

// Matte.G-sson

2007-12-01 @ 00:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0