Två ämnen som retat mig idag... inte bara idag förresten...

För det första, Barnvagnar. Många har nog missat den lilla hetska diskussion om barnvagnar... märkesvagn eller inte... Läste ett inlägg i någon tidning där debattören skrev så vackert att dom som köpte märkesvagnar till sina barn för 10000-tals kronor är idioter och borde ha lagt sina pengar på välgörande ändamål... Visst, varför inte men att bli kallad idiot var väl att ta i??? Jag fattar inte varför folk över huvud taget ens bryr sig om vad andra köper för vagnar till sina barn... Är detta den klassiska Svenska svartsjukan??? Jag har märkesvagn till min donna, och jag tror fortfarande på det där med att "man får det men betalar för" Finns garanterat bra OCH billiga vagnar men skitsaksamma.... Jag gjorde ett val när vi köpte vagn och det står jag för!


image2
Coolaste bruden i en av sina omdebatterade vagnar =)


För det andra, Cykelhjälm eller inte??? Varför är det så "duktigt" att ha cykelhjälm??? Det borde väl vara en självklarhet eller??? Jag använder cykelhjälm när jag är ute och cyklar och varje gång får jag höra från någon "Vad duktig du är som använder cykelhjälm" Vad är det för duktigt med det??? Jag är rädd om mig och min dotter, so what??? Känns som man måste förklara sig varje gång varför man använder hjälm... Fattar iof inte varför jag ens försöker svara på denna dumma kommentar...  Borde man inte vända på det hela istället...?? Ska jag titta på dom som kommer cyklandes utan hjälm, rynka på näsan och säga "Vad dålig du är som inte använder hjälm" Undrar hur många idiotiska svar jag skulle få då...

Kommentarer
Postat av: Danne

du är duktig o har hjälm du! Själv skulle man nog behöva ha en hel del utrustning för o klara sig bättre och kanske middagsbordet utanför akuten...

2007-06-01 @ 16:26:28
URL: http://danne80.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0