Så typiskt den här jävla kommunen...

Först får man läsa i tidningen att kommunen ska sparka 13 barnskötare... UUps! Vara ung (jaja hyfsat mot många andra barnskötare iallafall..) och inte anställd 20 år är inte bra i det läget.... Så här har man gått hemma, inte blivit inbjuden till infomötet dom andra fått gå på, inte fått veta ett dugg om hur man ligger till... inte ett knyst från chefen, bara det är dålig stil tycker jag! Dom måste ju fattat att man blir orolig...
Sen kommer Danne (Tack Danne) och säger att chefen berättade i fikarummet att jag ska jobba på Göstas Park i höst (pust, där släppte lite av magontet.... resten är nog mensvärk =/) Varför har dom inte ringt mig först??? Jag menar, kan man sitta och berätta det i ett fika rum kan man nog lyfta luren och ringa mig också.. det är ju för F*N mig det handlar om...

Men mitt i all besvikelse hur det har har skötts så är jag såååå jäkla tacksam att jag ens har något jobb att gå tillbaka till. Vad hade man gjort annars??? Har ju inte råd att vara arbetslös precis...
Nu väntar jag bara på att chefen ska höra av sig så man får de bekräftat "på riktigt".

Sen har jag efter mycket om och men äntligen fått barnomsorgsplats till Leah... krävdes "bara" 2 telefonsamtal till kommunen innan dom fick tummen ur arslet och fixade fram en plats...
Fr.o.m 14/8 ska vår lilla sessa gå hos dagmamma... Hoppas verkligen att det blir bra!
Kommer kännas konstigt att lämna bort min ängel till någon helt annan... Det är ju ändå vi som känner henne bäst och vet vad hon gillar, kan och hittar på =) 
Känns ändå bra att vi fick dagmamma. Då får ju ändå chansen att vara liten ett tag till istället för att kastas in i en barngrupp på kanske 20 barn där hon blir en i mängden i "löpande-band-systemet"... Hon är ju ändå bara 14 månader när hon skolas in...
Nävars, så illa är det inte. Vi har en toppenbra barnomsorg i åtvid (Borde väl jag veta...) och dagis hade säkert blivit bra det också... men men, vi är iallafall glada över platsen vi fick  =)

Trevlig helg hörrni!
Puss i Ljumsken!

image18

"Jäkla matta att hoppa upp och fälla mig..."

Kommentarer
Postat av: danne

alla som är förvånade över att kommunen klantar sig räcker upp en hand!?

2007-06-30 @ 10:31:07
URL: http://danne80.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0