Julstök i mormors kök... och lill Lucia

I söndags bakade jag för 26:e gången pepparkakor med min lilla mormor.
Vart efter åren gått har vi utökat antalet bagare från bara mormor och mig till mormor, jag, Emma, mina kusiner Elin o Martin och så Leah som premiärbakade med oss iår.
Blir så imponerad av att mormor, år efter år, orkar och vill baka med
alla oss degätande barnbarn...
och precis som alla andra år försvann degen fortare än kvickt (kanske slank ner lite väl mycket i våra magar...iallafall i Elin och Emmas...) plåtarna gräddades utan att bli brända och resultaten blev snygga och goa pepparkakor =)

image166
Behövs det mera mjöl????

       
     


Idag firade Leah lucia med sin dagmamma och dom 2 andra
dagmammorna som sammarbetar.
Ett snyggt led min tomtar, lucior och pepparkaksgubbar sjöng så vackert för oss (skönt att det finns fler som tar en o annan falsk ton..) 
Trodde aldrig att Leah skulle ha ro till att stå kvar på scenen hela framträdandet men det gjorde hon. That´s my girl =) Sen att hon ropade mamma, pappa, momo, Ola o Emma när hon såg oss hör väl bara till... och att hon började härma ett lejon var bara sött (hon charmade ju alla i publiken...)
Efter en hopen sånger blev det fika.
Vill ge Eva, Anita och Agneta en guldstjärna som tränat och nött lucia-sånger med dom små och ornade ett perfekt Lucia firande!

     
  
  
Åtvidabergs Lucia -07

Kommentarer
Postat av: Alma

myysigt! : )

2007-12-11 @ 17:22:24
URL: http://almaslilla.blogg.se
Postat av: Danne

hahaha...sötaste i världen Leah är ju inte lite go!!!

2007-12-11 @ 17:40:57
URL: http://danne80.blogg.se
Postat av: Sandra

Leah var gulligaste lucian ever! :)

2007-12-11 @ 18:15:12
Postat av: Jocke

Fan vad din far är lik James Van Praagh i Mannen som talar med andar då! haha!

2007-12-15 @ 14:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0