Dä va dä dä... Gott Nytt År!

Jaha... Då var julen över för den här gången då.
Shit vad fort det går.
Går o pysslar och fejar, handlar och röjer veckor innan så bara är allt över på några dagar.
Men iår, som alla andra år, har julen varit underbar.
Älskar stämningen.... och alla paket. Lika roligt att ge bort som att få =)

Lördagen innan offrade jag mig och följde med pappa, Emmet och Robban till kyrkan (jaja....) och lyssnade på mammas julkonsert. Blev faktiskt förvånad vilken förbättrning. Har ju inte varit min grej det där men iår var det riktigt bra och jag kollade inte på klockan en endaste gång =)

På söndagen  kom Emma, gubben Danne och Emelie hit. Snodde ihop lite indonesisk kyckling och lekte vuxna genom att spela bingolotto =) Himla kul tradition vi fått till där... Men hu vad du äter D =)

           

                


Julafton är dagen D. Julfrukost hos oss. Stackars mamma åkte på å jobba ett par timmar på förmiddagen men hann allt få i sig en macka i steget. Jullunchen äts hos mamma o pappa. Mormor ansluter till moffar-gruppen lagom till lunch. Därefter åker mamma, pappa o mormor till kyrkogården medans Emma slocknar i vanlig ordning. Leah ger upp och sover middag mot sin vilja, Stefan orkar åtminstone hålla sig vaken någon timme till...
Att se Kalle och dricka kaffe är obligatoriskt. Inte för att det är så värst bra kanske men vaddå... det är ju jul =)
Sedan kan vi inte hålla oss längre.... Emma och jag kastar oss in under granen och delar ut julkapparna. När man såg högen under granen trodde vi aldrig att det skulle ta slut men det gjorde det. Lilla Mamma och pappa (eller köpte du några pappa???) har verkligen mani på att köpa julklappar... (tack och lov...)
Leahs julklappshög blev inte dålig du.... Efter att alla öppnat sina julklappar insåg vi att alla var mer än nöjda med det dom fick och för en gångs skull behövdes inget bytas!
Inte illa =)

Därefter är julen slut.... Eller egentligen inte... Mormor kokar julgröt, skinkmackor moffas och vi åker hem. Trötta och nöjda efter ännu en helt underbar julafton.

image174

Sedan rullar det bara på. Juldagslunch hos min faster och farbror i Linkan med mina kusiner. Kvällsmat hos Anders, Tesa, Elin och Martin på vägen hem. Leah sov över där då vi tänkte gå ut. Men efter att ha sett kön utanför sket vi i det....


Näe, Emma fick faktiskt sova i soffan...


Tjaaa, fanns ju ingen snö att göra snögubbar av....

Mellandagarna går mest till att shoppa på rean och slappa och nu är de helg igen. Som vilken vanlig helg som helst... Och imorgon är det Nyårsafton... Hur fort gick inte den här veckan då??? Snart dax att återgå till jobbet igen...Ska bli sååå kul... NOT!

Gott Nytt År på er... Sköt er, ha skoj... och du Jocke, skäm ut dig =)
  



Kommentarer
Postat av: Jocke

Haha! Jo jag måste ju faktiskt börja skämma ut mig lite igen så jag har nått o blogga om.. haha! Gott Nytt År!

2007-12-30 @ 19:13:32
URL: http://jockepocke76.blogspot.com/
Postat av: Mattias.

Gott Nytt år på er!!! :)....Ps....det är inget fel att gå i kyrkan iaf inte på jul :)

// Mattias.G-ssom......

2007-12-30 @ 21:31:08
Postat av: Danne

nej du är inte punktmissbrukare du!!
Gott nytt själv, hinner nog säga det innan skålen ikväll men ändå!

2007-12-31 @ 14:40:25
URL: http://danne80.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0